معرفی بهترین دانشگاه های آلمان

مرکز زبان آلمانی گات

دانشگاه های کشور آلمان از نظر سطح آموزش و تحصیل، کیفیت بالایی دارند. دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه هایدلبرگ و دانشگاه آخن از جمله بهترین دانشگاه های آلمان به حساب می آیند. شهریه های پایین و رایگان بودن تحصیل یکی از دلایلی است که این کشور سالانه دانشجویان زیادی به سوی خود جذب می کند. 

 

 

 

بیشتر از 400 دانشگاه تراز اول در 38 کشور آلمان وجود دارد که در این میان 47 دانشگاه آلمانی دارای امتیاز بالایی در رتبه بندی جهان قرار دارند که  در سطح های مختلف تحصیلی مجاز به ارائه مدرک معتبر و بین المللی هستند. از این رو کشور آلمان گزینه بسیار خوبی برای ادامه تحصیل می باشد. 

 

کشور آلمان یکی از بهترین و معروف ترین کشورهای دنیا برای تحصیل به شمار می آید. تحصیل در این کشور به عبارتی رایگان است و در برخی موارد باید کمترین هزینه را پرداخت کنید. این هزینه برای دانشجویان بین المللی همان اندازه است که دانشجویان آلمانی نیز می پردازند. آلمان بنا به دلایل محکم و ثابت شده ای یکی از بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل در خارج از کشور محسوب می شود که در بین دانشجویانی که قصد مهاجرت دارند محبوبیت بسیاری دارد. تحصیل در یک دانشگاه خوب در کشور آلمان می تواند مسیر زندگی شما را تغییر دهد. شما با داشتن مدرک معتبر از این کشور می توانید برای کار در کشور های مختلف سطح جهان، شانس بالایی داشته باشید. 

 

 

معرفی بهترین دانشگاه های آلمان

 

رتبه و رنکینگ دانشگاه های آلمان

 

تحصیل در دانشگاه های آلمان بعد از انگلیس در اروپا طرفداران زیادی دارد. سالانه خیل عظیمی از دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف به کشور آلمان مهاجرت می کنند. آموزش در کشور آلمان اهمیت زیادی دارد و کیفیت آموزش در دانشگاه های آلمان نیز بالا است. وجود امکانات مدرن و استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و به روز نیز از دلایل رشد دانشگاه های آلمان به شمار می رود. تحصیل در بهترین دانشگاه های آلمان به زبان آلمانی و انگلیسی امکان پذیر است.

شما برای این‌که بتوانید از دانشگاه های برتر این کشور پذیرش بگیرید؛ باید مدرک معتبر زبان خود را ارائه کنید. با شرکت در کلاس های آموزش زبان آلمانی موسسه گات می توانید به خوبی برای شرکت در آزمون های آلمانی آماده شوید. مدرسین حرفه ای گات به شما در پیمودن مسیر مهاجرت و آموختن زبان آلمانی، کمک می کنند. 
 

رتبه و رنکینگ دانشگاه های آلمان

 

مقاله پیشنهادی: ارزان ترین شهرهای آلمان برای تحصیل

 

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ

 

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ و یا LMU نیز در جایگاه اول لیست بهترین دانشگاه های آلمان قرار دارد. این دانشگاه در سال 1472 میلادی در آلمان ساخته شده است و یکی از مراکز علمی این کشور به حساب می آید. این دانشگاه سالانه دانشجویان بسیاری را به خود جذب می کند. گفتنی است که دانش آموختگان این دانشگاه تا به حال 42 جایزه نوبل را در زمینه های گوناگون کسب کرده اند. از معروف ترین افرادی که در این دانشگاه تحصیل کرده اند می توان اتوهان، هایزنبرگ، ماکس پلانک را نام برد. LMU در اواخر قرن هجدهم تمرکز بسیاری بر علوم طبیعی داشته است و کشفیات بسیاری ر ا در این زمینه به دست آورده است.

 

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ

 

دانشگاه مونیخ

 

دانشگاه فنی مونیخ در قرن 19 میلادی تاسیس گردیده است و به عبارتی تنها موسسه علمی و فناوری در مونیخ است. این دانشگاه در زمینه مهندسی و فناوری اطلاعات فعالیت دارد اما در طی سال های گذشته رشته هایی مانند علوم طبیعی، علوم اجتماعی، علوم پزشکی، کشاورزی و غیره نیز به این دانشگاه اضافه گردیده است. TUM یک مرکز علمی در سنگاپور است که جزو زیر مجموعه های دانشگاه مونیخ به شمار می آید که در سال 2001 جهت تحصیل دانشجویان آسیایی بنا گردیده است. همچنین دانش آموختگان این دانشگاه از سال 1927 موفق شدند 13 جایزه نوبل در زمینه های پزشکی، فیزیک و شیمی را کسب کنند.

 

دانشگاه مونیخ

 

مقاله پیشنهادی: صفر تا 100 تحصیل در مدارس آلمان

 

دانشگاه هومبولت برلین

 

دانشگاه هومبولت از قدیمی ترین دانشگاه های برلین است که بیش از 90 درصد از دانشجویان این دانشگاه دانشجویان بین المللی هستند. در سال های 2012 و 2013 دانشگاه هومبولت برلین رتبه 99 دنیا را در رتبه بندی بهترین آموزشگاه های عالی جهان را در در نشریه تایم کسب کرده است. تمرکز این دانشگاه بر روی تحقیقیات است که معروف ترین اساتید جهان در رشته ی تاریخ علم، اقتصاد، هواشناسی و غیره را در خود جای داده است. از این رو می توان گفت این دانشگاه برای دانشجویانی به تحقیقات علمی علاقه دارند بسیار مناسب است.
کتابخانه این دانشگاه یکی از کامل ترین و جامع ترین کتابخانه های موجود در آلمان است که شامل 6.5 میلیون کتاب و هزاران نشریه می باشد. جالب این جا است که چیزی حدود 30 هزار دانشجوی بین المللی در حال تحصیل در این دانشگاه هستند.

 

دانشگاه هومبولت برلین


دانشگاه فرای برلین

 

این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های تحقیقاتی آلمان و نیز بزرگ ترین دانشگاه تحقیقاتی در برلین است. دانشگاه فرای برلین در نظر دارد در آینده نزدیک بیشتر دانشجویان خود را از دانشجویان بین المللی انتخاب کند. دانشگاه فرای برلین در رتبه بندی QS که در هر سال بهترین دانشگاه های جهان را در فهرست خود منتشر می کند رتبه 87 را کسب کرده است و همچنین در رشته هایی مانند علوم اجتماعی، علوم انسانی و هنر از بهترین ها به شمار می آید. دانشگاه فرای برلین در کشورهای ایالات متحده، هند، چین، مصر و بلژیک دفاتر رسمی دارد که به ارتباط با دانشگاه های این کشور و جذب دانشجویان با استعداد مبادرت انجام می دهند.

 

دانشگاه فریه برلین

 

مقاله پیشنهادی: بهترین کالج ها در آلمان

 

دانشگاه فرایبورگ در آلمان

 

از دیگر بهترین دانشگاه های آلمان فرایبورگ است که جزو بهترین و قدیمی ترین دانشگاه های آلمان می باشد. در دانشگاه فرایبورگ علوم طبیعی و انسان شناسی از رشته های پرطرفدار و مطرح این موسسه به حساب می آیند. در این دانشگاه توانسته اند 19 جایزه نوبل و نیز 15 جایزه Gottfried Wilhelm Leibniz  معتبرترین جایزه تحقیقاتی آلمان را کسب کنند. دانشجویان در این دانشگاه می توانند به غیر از انجمن های رادیویی و تلویزیونی در فعالیت های فوق برنامه و تفریحی شرکت کنند.

 

دانشگاه فرایبورگ در آلمان

 

دانشگاه آخن در آلمان

 

دانشگاه آخن آلمان جزو دانشگاه های برتر و معروف در آلمان است که در سال 1870 میلادی تاسیس گردیده و نیز در شهر دانشجویی آخن در نوردراین وستفالن قرار دارد. دانشگاه آخن درای رتبه هشتاد و هفتم جهان و ششم آلمان است و چیزی حدود 44 میلیون دانشجو در دانشگاه آخن حضور دارند که در این بین 8500 دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل هستند. به عبارتی در سال 2012 این دانشگاه طرحی را با هدف بین المللی کردن و ارتقای دانشگاه در عرصه ی جهانی و زمینه های دانشگاهی، تدریس و روش های تحقیق اجرا می گردد.

 

دانشگاه آخن در آلمان

 

مقاله پیشنهادی: آموزش رنگ‌ ها به زبان آلمانی

 

دانشگاه هایدلبرگ آلمان

 

از قدیمی ترین دانشگاه ها در آلمان دانشگاه هایدلبرگ است که بیشتر از 630 سال سابقه دارد. در این دانشگاه دانشجویان می توانند در 100 رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی و یا بالاتر تحصیل کنند. دانش آموختگان در این دانشگاه نقش بسیاری در فعالیت های جامعه شناسی مدرن، فیزیک محیطی و نیز روان پزشکی ژنتیکی داشته اند و 33 جایزه نوبل را کسب کرده اند. جالب است بدانید فیلسوفان، دانشمندان، سیاستمداران و سایر افراد برجسته در این دانشگاه تحصیل کرده اند که از معروف ترین آن ها می توان ماکس وبر بنیان گذار جامعه شناسی مدرن را نام برد. دانشگاه هایدلبرگ جزو رده های اول بهترین دانشگاه های آلمان قرار دارد و حدود 20 درصد از دانشجویان این دانشگاه بین المللی هستند.
 

دانشگاه هایدلبرگ آلمان

 

دانشگاه آزاد برلین

 

دانشگاه آزاد برلین Freie Universität (FU) در سال 1984 تاسیس شد. این دانشگاه به عنوان جوان ترین دانشگاه در لیست بهترین دانشگاه های آلمان به حساب می آید. دانشگاه آزاد برلین در سال 2019 موفق به کسب رتبه 9 ام در بین بهترین دانشگاه های آلمان شده است. این دانشگاه رشته های متعددی در خود دارد و موفقیت های زیادی کسب کرده است. تا کنون 4 جایزه نوبل را در رشته های مختلف را، دانش آموختگان و پروفسور های این دانشگاه دریافت کرده اند.

دانشجویان بین المللی نیز نزدیک به 20 درصد کل دانشجویان این دانشگاه را به خود اختصاص می دهند. این دانشگاه برای تحصیل در رشته پزشکی نیز انتخاب مناسبی است.
 

دانشگاه آزاد برلین

 


مقاله پیشنهادی: بهترین فیلم ها و سریال های آلمانی برای یادگیری زبان آلمانی

 

بهترین دانشگاه های آلمان در رشته پزشکی

 

آلمان به عنوان کشوری با اقتصاد قوی و وابسته به صنعت شناخته می شود. کارخانه های متعددی در این کشور وجود دارند و آلمان به همین دلیل در جهان شهرت دارد. تولیدات کارخانجات آلمانی در زمینه خودروسازی تاثیر بسیاری بر روی قیمت در بازار های جهانی می گذارد. این موضوع باعث نشده که کشور آلمان به حیطه پزشکی و درمان بی توجهی کند.

این کشور به دلیل سیستم پزشکی پیشرفته خود در نیز شهرت جهانی دارد. آموزش در زمینه بهداشت و سلامت نیز با کیفیت بالا در دانشگاه های آلمان صورت می گیرد. از بهترین دانشگاه های آلمان در زمینه درمان و پزشکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        دانشگاه هایدلبرگ (Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg)

·        دانشگاه شاریته برلین (Charité – Universitätsmedizin Berlin)

·        دانشگاه هامبورگ (Universität Hamburg)

·        دانشگاه گوته فرانکفورت (Goethe-University Frankfurt am Main)

·        دانشگاه پزشکی هانوفر (Medizinische Hochschule Hannover)

 

بهترین دانشگاه های آلمان در رشته پزشکی

 

سخن پایانی

 

کشور آلمان با توجه به کیفیت بالای آموزش در دانشگاه های خود، هزینه کمی از دانشجویان دریافت می کند. در دانشگاه های دولتی این کشور نیز تحصیل رایگان است. مهاجرت به این آلمان برای ادامه تحصیل، انتخابی مناسب است که آینده کاری شما را نیز تضمین می کند. بعد از اتمام تحصیل نیز به فارغ التحصیلان این فرصت داده می شود که کار پیدا کنند. در این مقاله بهترین دانشگاه های آلمان به شما معرفی شد. هر یک از این دانشگاه ها شرایط خاصی برای پذیرش دانشجو دارند.

داشتن مدرک زبان آلمانی شانس شما را برای دریافت ویزای دانشجویی کشور آلمان بالا می برد. با شرکت در کلاس های آموزش زبان موسسه گات، می توانید خود را برای شرکت در آزمون های معتبر آلمانی آماده کنید.

 

مقاله پیشنهادی: بهترین آموزشگاه زبان آلمانی برای کودکان

 

 

 

سوالات متداول

 

1. آیا تحصیل در دانشگاه های آلمان رایگان است؟
 

بله؛ تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان رایگان است. برای کسب اطلاعات بیشتر وب سایت هر دانشگاه و شرایط پذیرش دانشجویان بین المللی را بررسی کنید.

 

2. آیا تحصیل به زبان انگلیسی در بهترین دانشگاه های آلمان امکان پذیر است؟
 

بله؛ برخی از رشته ها در بهترین دانشگاه های آلمان به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند.

 

3. بهترین دانشگاه آلمان در رشته های مهندسی کدام است؟
 

دانشگاه فنی مونیخ بر اساس آخرین رتبه بندی جهانی، به عنوان بهترین دانشگاه در آلمان شناخته می شود.

 

4. هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه های آلمان چقدر است؟
 

در کشور آلمان هر دانشگاه شرایط ثبت نام و پذیرش متفاوتی دارد. دانشگاه های خصوصی شهریه را به صورت ترمی یا سالانه دریافت می کنند؛ در صورتی که تحصیل در دانشگاه های دولتی رایگان است.


ارسال دیدگاه :


شعبات گات در سراسر ایران

پشتیبانی در واتساپ