ارزان ترین شهرهای آلمان برای تحصیل

مرکز زبان آلمانی گات

آموزش در آلمان اهمیت زیادی دارد؛ در این کشور دانشگاه های معتبر با رتبه های برتر در سطح جهان قرار گرفته اند. تحصیل در آلمان نظر دانشجویان زیادی را از سرتاسر دنیا به خود جلب کرده است. برخی از دانشگاه های آلمان رایگان هستند و هزینه ای به عنوان شهریه دریافت نمی کنند. پرداخت هزینه خرد و خوراک، انرژی، حمل و نقل و... به صورت روزانه برای هر دانشجوی بین المللی نیاز است. 


هزینه مورد نیاز برای زندگی در آلمان از عوامل مهمی است که حتی ممکن است فرد را از سفر به این کشور منصرف کند. با ما همراه باشید تا با ارزان ترین شهرهای آلمان برای تحصیل آشنا شوید. 

 

یادگیری زبان آلمانی

 

شهر ارزان بیله فلد آلمان برای تحصیل
 

این شهر در منطقه شمال شرقی ایالت نوردراین می باشد که جمعیت آن حدود 350 هزار نفر می باشد. این شهر جزو مقرون صرفه ترین شهرهای آلمان برای زندگی دانشجویان می باشد چرا که بیشترین هزینه ها برای دانشجویان هزینه اجاره محل زندگی می باشد. در شهر بیله فلد آلمان اجاره ها بالا نیست و می تواند گزینه خوبی برای دانشجویان باشد.


هزینه اجاره یک واحد آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر حدود 450 یورو است اما در این شهر به راحتی می توانید چنین آپارتمانی را با قیمت  200 تا 350 یورو اجاره کنید. نکته بسیار خوب دیگر این است که در شهر بیله فلد رستوران های بسیار خوب و با قیمت های مناسبی وجود دارد که می توانید از آن ها برای وعده های غذایی استفاده کنید.


قیمت غذاهای رستوران در این شهر 10 یورو می باشد و نوشیدنی های آن ها حدود 2.70 یورو می باشد این موضوع را در نظر بگیرید که ممکن است تا حدودی این قیمت ها افزایش و یا کاهش داشته باشد.

 

شهر ارزان بیله فلد آلمان برای تحصیل

 

مقاله پیشنهادی: همه چیز درباره پناهندگی در آلمان

 

 

شهر ارزان هاله آلمان برای تحصیل
 

از دیگر ارزان ترین شهرهای آلمان برای تحصیل شهر هاله می باشد که در بخش مرکزی آلمان قرار دارد. این شهر در جنوب ایالت زاکسن و نزدیک شهر لایپزیگ می باشد. جمعیت شهر هاله 240000 نفر و مساحت آن نیز 135 کیلومتر مربع می باشد. به عبارتی شهر هاله بسیار زیبا و دیدنی است طوری که معماری های زیبای رنسانس شما را شیفته ی خود می کند و علاوه بر این شهر مناسبی برای زندگی دانشجویان به حساب می آید.


در شهر هاله دانشجویان می توانند یک آپارتمان یک خوابه در مناطق مرکزی شهر را حدود 200 یورو اجاره کنند در حالی ک در مناطق مرکزی شهر هزینه اجاره آپارتمان تقریبا 350 یورو می باشد. البته توجه داشته باشید که این قیمت ها ممکن است تغییر داشته باشند و این که هزینه اجاره آپارتمان سه خوابه با متراژ های بزرگ حدود 700 یورو می باشد.

 

اگر قصد مهاجرت به ارزان ترین شهرهای آلمان برای تحصیل را دارید باید در مرحله اول به زبان آلمانی تسلط کافی داشته باشید که در این زمینه پیشنهاد ما به شما انتخاب مرجع تخصصی آموزش زبان آلمانی می باشد.

 

شهر ارزان هاله آلمان برای تحصیل

 


مونستر یکی دیگر از شهرهای ارزان آلمان برای تحصیل
 

مونستر نیز در فهرست ارزان ترین شهرهای آلمان برای تحصیل قرار می گیرد. این شهر با مناظر سرسبز و معماری بی نظیر خود، یکی از شهر های زیبای آلمان برای مهاجرت و تحصیل است. هزینه های زندگی رومزه در این شهر نیز پایین است و همین موضوع باعث شده که بیش از 4000 دانشجو را به خود جذب کند. 850 تا 900 یورو برای پوشش هزینه های مورد نیاز برای زندگی ماهانه دانشجو در این شهر مورد نیاز است. همین عامل باعث شده که به عنوان یکی از ارزان ترین شهرهای آلمان برای تحصیل شناخته شود.

هزینه اجاره اتاق یک خوابه در مونستر 300 الی 450 یورو است. با دور شدن از مرکز شهر شما می توانید هزینه اجاره محل زندگی خود را کاهش دهید. هزینه بیمه درمانی برای یک ماه نیز 110 یورو است. برای تفریح و غذا نیز 250 الی 300 یورو برای زندگی در شهر مونستر نیاز است. 

 

مونستر یکی دیگر از شهرهای ارزان آلمان برای تحصیل


مقاله پیشنهادی: حقوق پناهندگی در آلمان سال 2024

 

 

شهر ارزان کرفلد آلمان برای تحصیل
 

کرفلد شهری در ایالات نوردراین در نزدیکی شهر دوسلدورف قرار دارد و جمعیت این شهر حدود 230000 نفر می باشد و مساحت آن 137 کیلومتر مربع است. بسیاری از دانشجویان این شهر را برای تحصیل انتخاب می کنند چرا که شهری کاملا مقرون به صرفه است و دانشجویان به راحتی می توانند یک واحد آپارتمان در این شهر حدود 400 یورو اجاره کنند.

در صورتی که بخواهند یک اتاق در مرکز شهر اجاره کنند باید 500 یورو هزینه کنند. چنانچه دانشجویان برای زندگی در این شهر به فضای بیشاری نیاز داشته باشند می توانند آپارتمان های بزرگتری را اجاره کنند. به عنوان مثال اجاره یک آپارتمان 3 خوابه حدود 400 تا 1100 یورو می باشد که ممکن است قیمت ها متغیر باشند.

 

شهر ارزان کرفلد آلمان برای تحصیل

 

شهر ارزان فرانکفورت آلمان برای تحصیل
 

شهر فرانکفورت که جزو جاهای دیدنی آلمان در سواحل رودخانه اوذر و در نزدیکی مرز لهستان قرار دارد  و جمعیت این شهر حدود 60000 نفر می باشد و مساحت آن 150 کیلومتر مربع است. می توان گفت جزو شهرهای مقرون به صرفه برای دانشجویان است. اجاره آپارتمان در مرکز شهر حدود 1.250 یورو است و در دیگر بخش های فرانکفورت آپارتمان های مختلف 3 خوابه را می توانند حدود 400 تا 1400 یورو اجاره کنند. همان طور که می دانید خدمات شهری در هزینه افرادی که برای تحصیل به کشور المان مهاجرت کرده اند بسیار تاثیرگذار است.

به عبارتی شما هر ماه در فرانکفورت حدود 400 یورو برای خدمات شهری پرداخت می کنید و اگر در مصرف برق، آب و غیره صرفه جویی کنید می توانید آن را به 220 یورو در هر ما برسانید. در شهر فرانکفورت آلمان رستوران های بسیاری وجود دارد که قیمت های نسبتا مناسبی دارند از این رو دانشجویان می توانند وعده های غذایی را در این رستوران ها برای هر نفر حدود 8 یورو تهیه کنند و برای نوشیدنی ها 3.10 یورو بپردازند.

 

شهر ارزان فرانکفورت آلمان برای تحصیل

 

مقاله پیشنهادی: آشنایی با شهرهای توریستی و دیدنی آلمان

 

 

شهر ارزان پاسائو آلمان برای تحصیل
 

پاسائو از شهرهای کوچک آبمان است که در نزدیکی مرز اتریش است و معروف به شهر سه رود است. جمعیت شهر پاسائو حدود 50000 نفر می باشد و جزو شهرهای ارزان در آلمان است. طوری که اجاره آپارتمان، آب، برق و غیره در مقایسه با سای شهرهای بزرگ آبمان ارزان تر است. دانشجویان می توانند آپارتمان یک خوابه در مرکز شها پاسائو را حدود 600 یورو اجاره کنند و در حالی که خارج از مرکز هزینه آن حدود 340 یورو است.  اگر بخواهیدآپارتمان 3 خوابه اجاره کنید باید حدود 700 تا 1050 یورو هزینه کنید.


 می توان گفت هزینه آب و برق در این شهر پایین است و به طور حدودی در هر ماه 75 یورو باید برای قبض ها پرداخت نمایید. به این نکته توجه کنید که هزینه آب و برق می تواند تا 250 یورو افزایش داشته باشد.
 

شهر ارزان پاسائو آلمان برای تحصیل

 

در پایان
 

دانشگاه های آلمان از کیفیت بالایی برخوردار هستند. اغلب دانشگاه ها در رتبه بندی های جهانی امتیاز های خوبی کسب کرده اند. با شناخت ارزان ترین شهرهای آلمان برای تحصیل می توانید؛ زندگی دانشجویی با هزینه کم در آلمان داشته باشید. شرکت در کلاس های آموزش زبان آلمانی موسسه گات، در مسیر دریافت پذیرش و ویزا به شما کمک می کند. مدرسین با تجربه این مجموعه از بهترین روش های آموزشی برای آموختن زبان آلمانی بهره می برند. 

 

مقاله پیشنهادی: جملات عاشقانه آلمانی با ترجمه فارسی

 

 

سوالات متداول

 

1. ارزان ترین شهرهای آلمان برای تحصیل کدام اند؟

 

بیله‌ فلد،هاله، مونستر، فرانکفورت، کرفلد، پاسائو از ارزان ترین شهرهای آلمان برای تحصیل به حساب می آیند.

 

2.  میانگین هزینه اجاره ماهیانه در ارزان ترین شهرهای آلمان برای تحصیل چقدر است؟

 

میانگین اجاره ماهیانه در ارزان ترین شهرهای آلمان 200 تا 600 یورو است.

 

3. بیشترین بخش هزینه های زندگی دانشجویی را چه چیزی به خود اختصاص می دهد؟

 

هزینه های مربوط به مسکن و اجاره بخش اعظمی از هزینه های زندگی دانشجویی در کشور آلمان را شامل می شوند.

 

4. آیا تحصیل در آلمان انتخابی خوب برای دانشجویان به حساب می آید؟

 

بله؛ کیفیت بالای آموزش در دانشگاه های این کشور، هزینه های پایین زندگی، رایگان بودن اغلب دانشگاه ها؛ از مزایای تحصیل در کشور آلمان است.


نظرات کاربران

  1. image راها

    من می خواهم بدانم که در شهر های آلمان کدام شهر وجود دارد که کرایه اتاق یا آپارتمان کمتر از صد یورو در ماه باشد و اگر محصلی به آلمان برود در یک دوره لیسانس تنها مصرف خوراک و خانه او چقدر می شود

ارسال دیدگاه :


شعبات گات در سراسر ایران

پشتیبانی در واتساپ