سیستم حمل و نقل در برلین چگونه است؟ | جرمن گات

مرکز زبان آلمانی گات

برلین یکی از شهر های بزرگ آلمان محسوب می شود. که به دلیل داشتن جمعیت زیاد از حمل و نقل های عمومی استفاده می کنند که در بخش های مختلف شهر برای مردم وجود دارند. از جمله وسایل حمل و نقل تاکسی ها، اتوبوس ها، قطار ها هستند. در بین راه ها جاذبه های گردشگری و دیدنی برای توریست ها وجود دارد تا بتوانند بهترین بهره را در آن زمان ببرند. وسایل حمل و نقل عمومی در برلین بسیارموثر هستند و به مسافران امکان می‌دهند تا به راحتی به تمامی نقاط شهر دسترسی داشته باشند. اتوبوس‌ها و قطارها مناطق وسیعی از شهر را پوشش می‌دهند و این امکان را به ساکنان و گردشگران می‌دهند که به راحتی از یک نقطه به نقطه دیگری بروند.

برلین نیز دارای جاذبه‌های گردشگری و دیدنی فراوان است که توریست‌ها را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. از موزه ها و گالری ها تا برج‌ها و مکان‌های تاریخی، هر کسی می‌تواند در برلین تجربیات منحصر به فردی را تجربه کند. وجود حمل و نقل عمومی پویا و موثر به توریست‌ها کمک می‌کند تا به راحتی به این جاذبه‌ها دسترسی داشته باشند.

 

 

سیستم حمل و نقل در برلین

 

 

بیشتر بخوانید: آموزشگاه‌های زبان آلمانی در غرب تهران 

 

 

سیستم حمل و نقل در آلمان

 

سیستم حمل و نقل عمومی در آلمان به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و پویا‌ترین سیستم‌های حمل و نقل عمومی در جهان شناخته می‌شود. آلمان دارای یک شبکه حمل و نقل عمومی گسترده است که شامل اتوبوس‌، تراموا‌، قطار، مترو و تاکسی‌ها می‌شود. سیستم قطار آلمان به عنوان یکی از بهترین و پیچیده‌ترین سیستم‌های ریلی در جهان شناخته می‌شود. این شبکه شامل قطارهای شهری، قطارهای بین‌شهری و قطارهای سریع‌السیر می‌شود که از مراکز شهری به سایر بخش‌های مختلف کشور و حتی به کشورهای دیگر اروپا متصل می‌شوند.

همچنین، شبکه متروی شهری در شهرهای بزرگ آلمان مانند برلین، مونیخ، فرانکفورت و هامبورگ به عنوان یکی از مؤثرترین و پرکاربردترین سیستم‌های مترو در اروپا شناخته می‌شود. این متروها به تمامی نقاط شهر دسترسی دارند و به مسافران امکان می‌دهند تا به راحتی و در سریع‌ترین زمان به مقصد خود برسند. از طرف دیگر، شبکه اتوبوس‌ها و ترامواها نیز در شهرهای مختلف آلمان به خوبی توسعه یافته است و از آن به عنوان وسیله‌ای اصلی برای حرکت درون شهری استفاده می‌شود.

 

 

مقاله پیشنهادی: مزایا و معایب زندگی در آلمان

 

 

انواع حمل و نقل در برلین

 

در شهر برلین هر گونه وسایل حمل و نقل سیستم حمل و نقلی برلین محسوب می شود و با کارت توریستی یا یک کاتر بلیط می توانید سوار بشوید. اما در شب ها سیستم های حمل و نقلی برای مردم  کمتر است.

 

 

انواع حمل و نقل در برلین

 


وسایل حمل و نقل در برلین


1. اس- بان The S-Bahn


اس- بان یک قطار است که یکی از وسیله های حمل و نقلی محسوب می شود. همچنین با راه اصلی و طولانی در شهر وجود دارد اما در زمان کمی این مسیر را طی می کند. 
این سیستم حمل و نقل ۴ خط اصلی دارد که شامل خط شمال به جنوب یعنی همان میترو های زیر زمینی، راهروی اصلی شرقی و غربی، خطی که به بیرون از شهر می رود و خط های گردشگری است. تمام این خطوط را با حرف S به رنگ سبز  نمایش می دهند که در بالای همه ی ایستگاه ها دیده می شوند. 

 


2. یو-بان | The U-Bahn


سیستم حمل و نقل یوبان همان قطار های کلاسیک و قدیمی است. این وسیله بیشتر برای رفتن به اطراف شهر برلین می رود. خط های یوبان به برلین وصل می شوند و در واقع مقصد یو- بان خارج از شهر بوده. فعالیت این سیستم حمل و نقل در تمام ساعات و روز های کاری در هفته به صورت شبانه روزی است.
خطوط یو-بان را با حرف U نشان می دهند و در کنار این حرف عدد قرار می گیرد  که نشان دهنده ی شماره ی خط بوده و گاهی در کنار حرف U اسمی قرار می گیرد که نشان دهنده ی اسم ایستگاه بوده.

 

 

به گفته وب سایت originalberlintours در روزهای هفته، U-Bahn برلین از ساعت 4 صبح تا 1 بامداد و در آخر هفته ها U-Bahn 24 ساعته باز است.

 

 

3. اتوبوس ها


اتوبوس ها نوع دیگری از سیستم های حمل و نقل است ک در آمد زیاد داشته و بسیار پر کاربرد است.این اتوبوس های شهری از ساعت 6:30 صبح تا ساعت 12:30 نصف شب فعالیت می کنند. و از همان ساعت 12:30 نوعی دیگری از اتوبوس ها به نام Nachtbus شروع به فعالیت می کنند. اتوبوس هایی مانند تندرو و اکسپرس هم وجود داشته‌.

 

 

مقاله پیشنهادی: حقایق جالب کشور آلمان

 

 

وسایل حمل و نقل در برلین

 

 

مواردی که قبل از سوار شدن باید بدانید

 

قبل از سوار شدن از اعتبار کارت بلیط خود مطمئن شاه و بعد سوار سیستم های حمل و نقل شوید. نکته مهمی که وجود دارد این است که در  ورودی اتوبوس ها و تراموا ها دستگاه اعتبار سنجی کارت وجود دارد که در مترو های U و S قرار ندارد. همچنین هیچ موقع بلیط خود را دور نندازید زیرا در ایستگاه ها مامورانی بلیط شما را چک خواهند کرد. زیرا اگر بدون بلیط سوار بشوید 60 یورو  جریمه باید بپردازید. یک نکته مهم در حمل و نقل عمومی آلمان این است که در ورودی اتوبوس‌ها و ترامواها دستگاه‌های اعتبارسنجی کارت وجود دارند که در متروهای U و S قرار ندارند. بدین معنی که قبل از ورود به وسیله حمل و نقل عمومی، باید اعتبار کارت بلیط خود را بررسی کنید.

توجه کنید که تحت هیچ شرایطی بلیت خود را دور نیاندازید، زیرا در ایستگاه‌ها ممکن است مامورانی باشند که بلیط شما را بررسی کنند. در صورت نداشتن بلیط و سوار شدن به سیستم حمل و نقل، ممکن است مجبور شوید یک جریمه مالی بالغ بر 60 یورو پرداخت کنید.

 

 

شبکه حمل و نقل شبانه در برلین

 

شبکه حمل و نقل شبانه (نیمه‌شبی) در برلین به نام "Night Bus" شناخته می‌شود. این سرویس شبانه شامل اتوبوس‌های شبانه است که به طور خاص برای حمل و نقل مسافران در ساعات خاص شبانه طراحی شده‌ اند. اتوبوس‌های Night Bus از ساعت ۰۱:۰۰ تا ۵:۰۰ صبح در خطوط خاصی فعالیت دارند. این خطوط Night Bus با شماره‌های N و یک عدد مخصوص شناسایی می‌شوند، مانند N65 یا N2، و برای مسافران آلمانی و گردشگران شهری که در ساعات شبانه نیاز به حمل و نقل دارند، قابل دسترسی هستند. Night Bus در برلین به طور معمول از ایستگاه اصلی حمل و نقل عمومی و نقاط اصلی شهر شروع می‌شود و مسیرهای مختلفی را پوشش می‌دهد تا مسافران بتوانند به مقصدهای خود برسند.

 

 

مقاله پیشنهادی: یادگیری زبان آلمانی با موزیک

 

 

شبکه حمل و نقل شبانه در برلین

 

 

بیشتر بخوانید: شماره گیری شماره تلفن در آلمانی به چه صورت است؟

 

 

هزینه حمل و نقل در برلین

 

1. بلیط های گروهی

 

اگر به صورت دسته جمعی سفر می کنید خرید بلیط به صورت گروهی برای شما با صرفه تر است. این روش برای افرادی که نمی دانند مقصد آنها کجا هست می توانند برای کنترل هزینه از این نوع بلیط استفاده بکنند. 

 

 

2. بلیط های یک روزه

 

این بلیط ها را می توان در یک روز استفاده کرد با خریداری این بلیط ها می توانید در بازه ی زمانی یک روز از این بلیط استفاده کنید .البته این بلیط به معنای این نیست که به مدت ۲۴ ساعت بتوان از آنها استفاده کرد چون برخی از آنها تا ساعت ۳ نیز اعتبار دارد. هزینه ی این بلیط برای هر نفر حدود ۶ الی ۸ یورو است.

 

 

 

 

 


ارسال دیدگاه :


شعبات گات در سراسر ایران

پست های اخیر

پشتیبانی در واتساپ