مزایا و معایب زندگی در آلمان

مرکز زبان آلمانی گات

قطعا می دانیم هر چیزی مزایا و معایبی را دارد. در مورد مزایای زندگی در آلمان هم یعنی زندگی در آلمان نیز هم همین طور است؛ که برای اطلاعات بیشتر در مورد هر کدام از آنها با ما همراه باشید.

 

مزایای مهاجرت و زندگی در آلمان

 

از مهم ترین مزایای مهاجرت و زندگی در کشور آلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:


مهاجرت به آلمان و داشتن بیمه درمانی

 

یکی از مزایا و معایب زندگی در آلمان که در ابتدا ممکن است برای شما چالش برانگیز باشد بیمه درمان و هزینه خدمات سلامتی است. آلمان دارای یک سیستم درمانی مدرن و پیشرفته بوده، و از نظر بهداشت های درمانی امکانات بالایی داشته و بیمه این کشور حداقل هزینه ی پزشکی و درمانی را تشکیل می‌شود.

اما توجه کنید که پرداخت نصف هزینه بیمه در آلمان بر عهده خود شخص و تنها نیمی از هزینه بیمه به عهده کارفرما می‌باشد.

 

 

مهاجرت به آلمان داشتن  و بیمه درمانی در آلمان

 

 

مقاله پیشنهادی: حقایق جالب کشور آلمان

 


اقتصاد قوی آلمان

 

از مهم‌ترین شاخصه‌ها برای انتخاب کشور مقصد مهاجرت داشتن اطلاعات کافی از اقتصاد آن کشور است. در زیر مزایا و معایب زندگی در آلمان را از نظر اقتصادی بررسی می‌کنیم. کشور آلمان یکی از بزرگ ترین کشور ها در اروپا است که مقام چهارم را در اقتصاد ناخالص داخلی و مقام پنجم تولید ناخالص داخلی را در دنیا دارد. آلمان یکی از پنج کشوری به حساب می‌آید که صادر کننده بزرگ اسلحه بوده، کشور آلمان میزبان بزرگ ترین نمایشگاه های دنیا بوده، همچنین بیشترین رکورد مازاد تجاری دنیا را به ارزش ۲۸۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ ثبت کرد.
کشور آلمان از دسته کشور هایی است که انرژی های تجدید پذیر را جایگزین سوخت های فسیلی کرده به دلیل ذخیره انرژی های مورد نیاز  که حال ۲۷ درصد از انرژی تجدید پذیر صرف نیرو ی برق می‌شود.
این کشور پیشرفته نیازمند نیروی کار جوان است و افراد به راحتی می‌توانند با داشتن تخصص و دانش کافی در آلمان مشغول به کار شده و درآمد خوبی را کسب کنند. بیشتر افرادی که در آلمان مشغول به کار هستند در قسمت خدمات کار می کنند.

 

اقتصاد قوی آلمان

 

 

موسسه مهاجرتی میرداماد: فرایندهای اداری در آلمان از جمله مسائل مربوط به اقامت و کار، می ‌تواند پیچیده و زمان ‌بر باشد.

 


حمل و نقل عمومی در آلمان

 

حمل و نقل در کشور آلمان به این صورت است که از چهار سیستم جداگانه برا حمل و نقل های عمومی استفاده می شود. حمل و نقل سریع سیستم که نورد استفاده قرار می گیرد را حمل و نقل سریع می گویند؛ که دارای ۵ سیستم یو باهن در مراکز شهر ها است. یو باهن محبوب ترین وسیله ی حمل و نقل شده و در مراکز شهر مار های زیر زمینی وجود دارد؛ که به همین دلیل یو باهن گفته می شود. این سیستم در مرواز شهر در زیر زمین قرار دارد ولی هرچه قدر که به نواحی حاشیه نزدیک می شود بر روی زمین می آید.
اس باهن سیستمی است که از بین ترافیک های مرکز شهر آغاز شده و به بیرون شهر می رود. این قطار تقربیا ۲۰ تا ۳۰ دقیقه یک بار حرکت می کند.

 

 

حمل و نقل عمومی در آلمان

 


شرایط تحصیل ایده آل در آلمان از مزایای زندگی در آلمان

 

نوبت به آن رسیده تا به بررسی شرایط تحصیلی از نظر مزایا و معایب زندگی در آلمان بپردازیم. کشور آلمان، کشوری است که تحصیل در آن لذت بخش بوده و دنبال کننده زیادی دارد برای تحصیل در آلمان زیرا تحصیل به صورت رایگان بوده و همچنین تحصیل به زبان انگلیسی خیلی دلنشین است. یکی از بهترین و جذاب ترین چیزی که برا یتحصیل در آلمان ضروری بوده این است که دانشجویان می توانند بعد از تحصیل در این کشور امکان کار کردن در این کشور را دارند؛ زیرا مدرک های آنها برای کار فرمایان بسیار مهم بوده است.
تحصیل در کشور آلمان به خاطر داشتن اعتبار بسیار بالا در دانشگاه ها راهی را برای رونق کار فراهم می کند. دانشجویانی بین المللی می توانند بعد از تحصیل در این کشور اقامت خود را گرفته و به مدت ۱۸ ماه در این کشور کار کنند. 

 

 

شرایط تحصیل در آلمان

 


شرایط کاری خوب در آلمان

 

با توجه به اقتصاد بسیار قدرتمند این کشور  افراد مهاجر  که در پیدا کردن شغل و کار کردن در این کشور ماهر هستند می توانند در زمانی کوتاه شغل مورد نظر خود را میدا کنند. البته افرادی که مسلط به زبان انگلیسی و یا آلمانی هستند و یا مهارت خاصی دارند خیلی راحتر می توانند  در شرکت های بزرگ و کوچک مشغول به کار بشوند. مهاجرانی که خارج از اروپا هستند و به آلمان مهاجرت می کنند می توانند در ۱۲ ماه کار خود را پیدا کنند.
مشاغل مهم در آلمان عبارت اند از: مهندس نرم افزاری، مهندس علوم کامپیوتر، مهندس طرتحی فنی، مهندس فلزات و جوشکاری، مهندسی مکانیک و... اما باید توجه کنید با این وجود آلمان نیازمند نیروی کار در زمینه‌های سلامتی و خدمات نیز بوده، از این رو افراد متخصص شانس فعالیت و کار در تمامی زمینه‌ها را دارند.

 

 

شرایط کار در آلمان

 

 

موسسه مهاجرتی مونارک: به جرئت می‌توان گفت مشاغل در آلمان از امنیت بالایی برخوردارند و اخراج کارمندان در این کشور به راحتی انجام نمی‌شود.

 

معایب زندگی در آلمان

 

در کشور آلمان خرید کردن محدود است زیرا مغازه های این کشور از ساعت ۷ صبح تا ۹ باز هستند. در روز های یکشنبه تمام مغازه ها بسته هستند. هزینه ی سفر کردن با قطار از هواپیما بیشتر است. مالیات بالا از سری مواردی است که افراد را دچار مشکل می‌کند چراکه در این کشور شاید هزینه کردن شما کم باشد اما نصف حقوق خود را باید مالیات بدهید. از مهم ترین موارد زندگی و مهاجرت به آلمان، صحبت کردن به زبان آلمانی می باشد و بهتر است قبل از مهاجرت زبان خود را درآموزشگاه زبان گات تقویت کنید.از معایب زندگی در کشور آلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

 

هزینه های زندگی بالا 

 

هزینه زندگی کردن در آلمان تقریبا ۶۰ تا ۸۰ درصد بیشتر از ایران است. کمترین حقوق در کشور آلمان که هر فرد می تواند به دست بیاورد ساعتی ۸ یورو می باشد. و مسلما هر کسی که تجربه آن در کار کردن کمتر باشد حقوق کمتری نیز می گیرد. برخی از  شغل هایی که در آمد زیادی در این کشور دارند عبارت اند از : پرستاری، دارو سازی و پزشکی است. میزان درآمد زایی در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است و نمی‌توان هزینه و درآمد زایی را در شهرها را باهم مقایسه کرد. هزینه ی زندگی در آلمان تقریبا بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو  در هر ماه می باشد، برای زندگی در سطح خوب مناسب است.

آلمان یکی از کشورهایی محسوب می شود که ادامه ی تحصیل در این کشور بسیار عالی است. مهاجرینی که به زبان انگلیسی و آلمانی تسلط کافی دارند می توانند برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت کنند و به صورت رایگان در دانشگاه های آلمان ادامه تحصیل دهند. خبر خوب برای کسانی که در رشته پزشکی تحصیل می کنند این است که، هزینه تحصیل در این رشته برای افراد متقاضی بسیار پایین می‎باشد.

 

 

 

سبک زندگی در آلمان

 

سبک زندگی نیز مانند هر مورد دیگری یکی از مزایا و معایب زندگی در آلمان به شمار می‌رود. ممکن است این سبک جدید و متفاوت زندگی در آلمان با ایران، زندگی را برای شما راحت‌تر کند. ممکن است هماهنگی با سبک جدید زندگی کمی چالش برانگیز نیز باشد. مردم آلمان نه برای زندگی کار می کنند و نه برای کار، زندگی می کنند. اما برخی از مردم این عقیده را دارند هردوی این ها به اندازه می توانند بسیار در زندگی عالی و لذت بخش باشند.

توجه داشته باشید که در آلمان کم ترین ساعت کاری وجود دارد حدودا نزدیک 35 الی 40 ساعت کار می کنند که این مقدار کم ترین ساعت کاری در اروپا محسوب می شود. در آداب و رسوم آلمانی سنت ( کافی و کوچن) وجود دارد که همان مفهوم مراسم چایی خوردن در بعد از ظهر به زبان انگلیسی است، آلمانی ها کار خود را ترک کرده وبرای خوردن چای یا قهوه گرد هم می روند.

 

 

 مقاله پیشنهادی: آداب و رسوم مردم آلمان

 
 

آب و هوا در کشور آلمان


کشور آلمان آب و هوای معتدل دارد که زمستان های بسیار سرد و تابستان های گرمی دارد. در بخش شمالی نزدیک دریا و غربی، آلمان آب و هوای اقیانوسی دارد و در بخش مرکزی و شرقی آب و هوای قاره ای معتدل دارد. آب و هوای آلمان به خاطر درگیری بین توده‌های هوای سرد سیبری و آتلاتنیک باعث  اختلافاتی بوده است مانند: برف، گرما، سرما و باران و... در آب و هوا تغییراتی به وجود می آورد. در تابستان ها آب و هوای آلمان گرم و شرجی بوده و برخی اوقات باران می بارد. همچنین تابستان های این کشور خیلی هم آفتابی نبوده و هوای خنکی دارد. آفتابی ترین بخش آلمان جنوب این کشور در بخش کوهستانی بوده که آفتاب به طور 8 ساعت بر زمین می تابد و گرمای زیادی را منتقل می کند. گرم ترین ماه در فصل تابستان ماه July بوده و گرم ترین منطقه با دمای 26.1 سانتی گراد است.
زمستان آلمان به سه ماه ژانویه، فوریه و مارچ تقسیم شده که ماه ژانویه در بین این سه ماه سرد ترین و پر برف ترین ماه سال بوده که کم تر پیش می آید گرما و آفتابی در آنجا باشد. در ماه فوریه هوا سرد بوده و بارش باران نیز و وجود دارد، البته میزان پدیدار شدن آفتاب در این ماه بهتر از ماه ژانویه بوده. در  ماه مارچ آب و هوا به شکلی دیگری است که حدودا درجه هوا بین 7.2 الی 10 درجه سانتی گراد است؛ لازم ذکر است در شب هوا به زیر صفر هم می رسد.

 

سبک خانه و زندگی در آلمان

 

یکی از چالش برانگیزترین کارها برای مهاجران خرید خانه است. با هم مزایا و معایب زندگی در آلمان از نظر شرایط خرید خانه را بررسی می‌کنیم. در این کشور هم می‌توانید خانه‌های حیاط دار با متراژ بالا پیدا کنید هم آپارتمان‌های کوچک. مهم است که با توجه به بودجه خود به دنبال پیدا کردن خانه مناسب خود باشید. قیمت خانه در شهرهای بزرگ مانند برلین و فرانکفورت بالا تر از سایر شهرها است. اما نکته قابل توجه برای خرید خانه جدا بودن آشپرخانه است، خانه‌ها در آلمان بدون آشپزخانه فروخته می‌شوند. شما برای زندگی در خانه باید آشپزخانه را به صورت جداگانه خریداری کنید که این خود شامل هزینه است.

 

همان طور که زندگی در آلمان مزایای خاصی دارد معایبی هم دارد. اگر قادر نباشید به زبان آلمانی صحبت کنید نمی توانید در اجتماع بروید برخی از افراد هم اکنون می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند اما تا زمانی که نتوانید به زبان آلمانی صحبت کنید ارتباط بر قرار کردن با دیگران برایتان آسان نیست. شرکت در دوره های یادگیری زبان بهترین آموزشگاه آموزش زبان آلمانی به شما در این مسیر کمک می کند. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با معایب زندگی در آلمان با ما همراه باشید.
 

 

معایب زندگی در آلمان

 

 

مقاله پیشنهادی: حقایقی جالب درباره زبان آلمانی

 


میزان جرم در آلمان

 

در کشور آلمان نیز جرم و جنایت وجو دارد، البته شاید جرم در این کشور کمتر باشد و مسئله جدی نباشد. برای نمونه: هیچ وقت شب ها به  پیاده روی در خیابان ها نپردازید و یا اگر در شب ها به پیاده روی می روید و احساس خطر کرده اید با پلیس تماس بگیرید.

 

میزان جرم در آلمان

 

دارالترجمه ساترا: یکی از مهم ترین و ابتدایی ترین مشکلات مهاجرت به آلمان هزینه بالای زندگی در این کشور است. آلمان جزو کشورهایی می باشد که بالاترین رفاه را برای زندگی دارد و این رفاه بالا به هزینه زیادی نیاز دارد.

 


آپارتمان های بدون آشپزخانه در آلمان

 

اگر به کشور آلمان مهاجرت می کنید، حتما از آپارتمان هایی که اجاره می کنید تحقیق و سوال کنید زیرا برخی از قرار داد های آپارتمانی در آلمان شامل آشپزخانه نیست  و برای استفاده از آشپز خانه باید جدا هزینه ای پرداخت کنید.
 

 

آپارتمان های بدون آشپزخانه در آلمان

 

 


تعطیلی زود هنگام در آلمان

 

غذا خوردن، نوشیدن، خرید کردن  و... از فعالیت های روزانه هر مردم جامعه است اما در آلمان به این گونه نیست و تغییراتی دارد. در روز های یکشنبه همه جا در آلمان تعطیل بوده؛ و در طول هفته هم نیز فروشگاه و یا سوپر مارکت ها تقریبا تا ساعت 8 باز هستند و بعد از آن تعطیل می شود. در نتیجه باید در کار های زندگی خود برنامه ریزی داشته باشید.

 

 

 

 


ارسال دیدگاه :


شعبات گات در سراسر ایران

پشتیبانی در واتساپ