دلیل مهم برای یادگیری زبان آلمانی

مرکز زبان آلمانی گات

زبان آلمانی جزو زبان‌های پرطرفدار در سطح جهان به شمار می‌رود. این زبان اکنون در شش کشور اتریش، آلمان، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، بلژیک و سوییس به عنوان زبان رسمی به شمار می‌رود و نزدیک به 130 میلیون نفر در سراسر دنیا از این زبان استفاده می‌کنند.

 

چرا باید زبان آلمانی یاد بگیریم؟


6 کشوری که زبان رسمی آلمانی دارند شامل "اتریش، آلمان، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، بلژیک و سوییس"  قطب‌های اقتصادی، گردشگری و هنری اروپا حساب می‌شوند. به همین دلیل توجه افراد زیادی را برای مهاجرت و یا سفر تفریحی به خود جلب کرده‌اند. اگر علاقه‌مند به مهاجرت هستید به احتمال خیلی زیاد به یکی از کشورهای آلمانی زبان نیز برای مقصد نهایی خود فکر کرده‌اید. اگر علاقه‌مند به تفریح و سفر به کشورهای اروپایی هستید نباید از طبیعت بکر اتریش و سوییس غافل شوید. و همچنین اگر به دنبال ارتقای کسب‌وکار و بیزینس خود هستید هم ارتباط با کشورهای آلمان و لوکزامبورگ می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند.

 

چرا باید زبان آلمانی یاد بگیریم؟

 

در ادامه 8  دلیل مهم برای یادگیری این زبان پویا را با هم بررسی می‌کنیم:

 

1. آسان بودن زبان آلمانی:

 

حروف الفبای زبان آلمانی دقیقا مشابه الفبای زبان انگلیسی است و صرفا 4 حرف اضافه که اصطلاحا به آن‌ها اوملات گفته می‌شود از تفاوت‌های الفبای این دو زبان است. آلمانی ها دقیقا چیزی که می‌نویسند را می‌خوانند برای مثال واژه  information  که در زبان آلمانی "اینفورمیشن" خوانده می‌شود، به آلمانی به شکل "اینفورماتسیون" تلفظ می‌شود. یا مثال دیگر مثل واژه Chocolade نیز در زبان آلمانی "شوکولاده" خوانده می‌شود. این زبان دستور زبانی ساده‌ای نیز دارد. همه چیز طبق قاعده و قانون در جمله‌ها استفاده می‌شوند. صرف افعال و جمله بندی‌ها در 90 درصد مواقع یکسان است و تنها چند فعل به شکل بی قائده صرف می‌شوند.

 

مقاله پیشنهادی: صفر تا 100 تحصیل در مدارس آلمان

 

 

2-موقعیت های شغلی جهانی با یادگیری زبان آلمانی

 

اگر به زبان آلمانی تسلط داشته باشید، می توانید در شرکت های آلمانی و خارجی کشور های مختلف استخدام شوید. در واقع فرصت های شغلی بهتری خواهید داشت. مهارت در آلمان به شما کمک می‌ کند تا به طور موثر برای یک کارفرما با ارتباطات کسب ‌و کار جهانی عمل کنید.آلمان قلب اقتصادی اروپا و همچنین شناخته شده در سطح جهان به حساب می‌آید. نرخ بیکاری در این کشور به حدی پایین است که ساکنین کشورهای همسایه نیز برای کار به این کشور می‌روند. این کشور صنعتی که دارای بیشترین تعداد کارخانه در اروپا است مقصد جوانان سراسر جهان نیز بوده و سالانه افراد زیادی برای کار به این کشور مهاجرت می‌کنند.

 

3. تحصیل رایگان در آلمان:

 

بسیاری از دانشگاه‌های آلمان که دولتی هستند و سالنه بدون دریافت هزینه پذیرای دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا هستند. در غیر این صورت نیز دانشگاه‌های غیر دولتی هزینه بسیار کمی دارند که همه دانشجویان به راحتی از پس آن بر می‌آیند. آلمان یکی از کشورهای پیشرو در حوزه تحقیقات و پژوهش‌های علمی است. دانشگاه‌ها و مراکز علمی آلمان با ارتباط و همکاری‌های بین‌المللی، به عنوان مرکزی برجسته برای انجام تحقیقات علمی شناخته می‌شوند. یادگیری زبان آلمانی به شما این امکان را می‌دهد که به جامعه علمی و فرهنگی آلمان نزدیک‌تر شوید و به راحتی در در دوره‌های تحصیلی، فرصت‌های شغلی و ارتباطات بین‌المللی بهره‌مند شوید.

 

مقاله پیشنهادی: گرانترین شهرهای آلمان برای زندگی و تحصیل

 

 

4. پرمخاطب بودن زبان آلمانی:

 

پر جمعیت‌ترین کشور اروپا آلمان است. این کشور که 83 میلیون نفر جمعیت دارد نقش پررنگی در اقتصاد و همچنین فضای آموزشی اروپا دارد. به طوریکه 130 میلیون نفر در این قاره به طور رسمی از زبان آلمانی استفاده می‌کنند و همچنین در کشورهایی که آلمانی زبان رسمی آن نیز هم دانش‌آموزان و دانشجویان زیادی علاقه‌مند به یادگیری این زبان هستند. معمولا دانش‌آموزان زبان آلمانی را به عنوان زبان دوم خود انتخاب می‌کنند. 

به گفته وب سایت oteacher با وجود تعداد زیادی از دانشمندان برنده جایزه نوبل، تعجبی ندارد که زبان آلمانی در جامعه دانشگاهی بسیار مهم باشد

 

 پرمخاطب بودن زبان آلمانی

 

5. اقتصاد آلمان:

 

احتمالا می‌دانید که آلمان بزرگترین کشور صادر کننده در دنیا است. این کشور که اکثرا آن را به عنوان یک کشور صنعتی می‌شناسند به عنوان موتور محرک ساخت و تولید دنیا و به خصوص اروپا حساب می‌شود. 940 میلیارد یورو درآمد حاصل از صادرات این کشور است که توانسته از چین و آمریکا نیز جلو بزند. به جز آلمان کشورهای دیگر آلمانی زبان مثل لوکزامبورگ که قطب بانکداری و سرمایه اروپا است نیز به زبان آلمانی صحبت می‌کنند.

 

6. خلاقیت آلمانی‌ها:

 

حتما انیشتین، آدولف هیتلر، فردریش نیچه، هرتز برندینگ، ماریتن لوتر، گوته، بتهون، کافکا و شیلر را می‌شناسید. تمامی این افراد آلمانی بوده و یا بخش زیادی از عمر خود را در این کشور گذرانده‌اند. تمامی افراد معروفی که گفتیم به زبان آلمانی مسلط بوده‌اند. با این حال و طبق آمار به دست آمده که نشان می‌دهد سالانه چیزی در حدود 200 محصول جدید در آلمان تولید و ارائه می‌شود می‌توان برداشت کرد که این کشور دارای مردمانی خلاق است که به دنبال رشد و پرورش خلاقیت خود هستند. همچنین 115 مرکز زیست تکنولوژی نیز در آلمان مستقر هستند که محصولات زیادی را سالانه تولید می‌کنند.

 

مقاله پیشنهادی: راحت ترین دانشگاه ها برای پذیرش آلمان

 

 

7. برلین، کانون استارت‌ آپ:

 

شاید مقصد بسیاری از استارت آپ‌های دنیا کانادا باشد اما خوب است بدانید که طبق آمار به دست آمده در هر 20 دقیقه یک استارت آپ در برلین فعالیت خود را شروع می‎‌کند. برلین پایتخت کشور آلمان است که با وجود پیشرفته و پویا بودن همچنان یکی از شهرهای ارزان قیمت آلمان به شمار می‌رود اما کیفیت زندگی بسیار در این شهر بالا است. سه استارت آپ موفق و شناخته شده  SoundCloud، Delivery Hero  و Clue  کار خود را از برلین آغاز کرده‌اند.

 

8. تفریح و سفر:

 

جاذبه‌های گردشگری آلمان شامل برج یونگفراو، کنسرت‌های اپرای بایرویت، قلعه نویشوان‌اشتاین، شهرهای تاریخی مانند همبورگ و مونیخ، شهر کلن با کلیسای بزرگش کولنردام و سیستم حمل و نقل موثر اشاره کرد.

همچنین کشور اتریش با کوه‌های آلپ، منطقه هالشتات، دریاچه خیر و قلعه معروف اینسبروک و کشور سوییس یا جاذبه‌های فراوانی مثل دریاچه ژنوا، شهر مونترا، قلعه ماترهورن و شهر زوریخ از مقاصد پرطرفدار گردشگران از سراسر دنیا است.

 

تفریح و سفر

 

کاربرد زبان آلمانی در ایران

 

زبان رسمی ایران که ایرانی است و زبان دوم این کشور انگلیسی است. اما در سالیان اخیر افراد زیادی به یادگیری زبان آلمانی علاقه‌مند شده‌اند. زبان آلمانی برای ایرانیان یکی از مدارک مهم برای مهاجرت است. همچنین ایران با کشورهای اروپایی تعدادی بیزینس مشترک دارد برای همین بسیاری از افراد برای انجام کارهای اقتصادی و ایجاد ارتباط با آلمان این زبان را بلد هستند. همچنین ایرانیان بسیار علاقه مند به گشت و گذار دارند و کشورهای اروپایی مقاصد پرطرفدار ایرانیان هستند به همین دلیل ایرانیای برای سفر به کشور آلمان، اتریش و سوییس به یادگیری این زبان رو آورده‌اند.

 

مقاله پیشنهادی: بهترین آموزشگاه زبان آلمانی

 

 

سخن نهایی

 

زبان آلمانی که در حال حاضر دومین زبان پرطرفدار دنیا است روزانه توجه افراد بیشتری را به خود جلب می‌کند. این زبان برای مهاجرت، دریافت اقامت و ویزای گردشگری بسیار کاربردی است. دلایل زیادی برای یادگیری این زبان وجود دارد. اگر علاقه‌مند به یادگیری این زبان جذاب و پرطرفدار هستید پیشنهاد می‌کنیم از تجربه اساتید با تجربه آموزشگاه زبان جرمن گات استفاده کنید.

 

 

 


ارسال دیدگاه :


شعبات گات در سراسر ایران

پشتیبانی در واتساپ