چگونه زبان آلمانی را یاد بگیریم؟

مرکز زبان آلمانی گات

آموزش زبان آلمانی برای افرادی که قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند بسیار مهم و ضروری است. اگر شما تصمیم داشته باشید ویزای تحصیلی و یا ویزای کاری آلمان را تهیه کنید و به زبان آلمانی تسلط داشته باشید در این صورت کار شما راحت تر پیش می رود.
 

چگونه زبان آلمانی را یاد بگیریم؟
 

چگونگی یادگیری زبان آلمانی
 

چگونگی یادگیری زبان آلمانی
 

چنانچه تصمیم به زندگی کردن در آلمان را داشته باشید باز هم باید دوره های آموزشی زبان آلمانی از مبتدی تا پیشرفته را بگذرانید چرا که زبان رایج این کشور آلمانی است و لازم است که تسلط کامل به زبان آلمانی داشته باشید. اگر لازم است که در رفت و آمد به کشور آلمان باشید و یا حتی قصد سفر به این کشور را دارید باید تا حدودی زبان آلمانی را بلد باشید تا بتوانید کارهای خود را پیش ببرید.

استفاده از اپلیکیشن ها
 

روش‌های مختلفی برای یادگیری زبان آلمانی وجود دارند. یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها، استفاده از نرم افزار‌های آموزشی است. شما می‌توانید زمان‌های مرده خود را به تایمی برای زبان آموزی تبدیل کنید. تلفن همراه امروزه بخش اعظمی از زمان روزانه هر فرد را به خود اختصاص می‌دهد. با ادغام یادگیری و سرگرمی می‌توانید موبایل خود را به کلاس درس تبدیل کنید. از بهترین اپلیکیشن‌ها برای یادگیری زبان آلمانی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
 

·       Duolingo

·       Drops

·       Busuu

·       Memrise

·       بیاموز

·       MindSnacks

 

چگونه زبان آلمانی را یاد بگیریم؟

 


موسسات آموزش زبان آلمانی
 

موسسات آموزش زبان آلمانی

 

آموزش زبان آلمانی در ایران توسط موسسات و آموزشگاه های بسیاری صورت می گیرد ولی یکی از اصلی ترین موارد که به یادگیری شما کمک می کند میزان حرفه ای بودن اساتید خواهد بود. اساتیدی مجرب و حرفه ای و فضای مناسب جهت آموزش زبان آلمانی می تواند در یادگیری زبان آلمانی موثر باشد.

اساتید آموزشگاه زبان گات با تجربه ی بالا در برگزاری آزمون های زبان آلمانی و با بهره گیری از نوین ترین روش های آموزش زبان آلمانی بهترین مسیر را برای زبان آموزان عزیز مهیا می کند. تسلط کامل به روش های روز زبان آلمانی و تکنیک های موفقیت در امتحانات بین المللی زبان آلمانی از خصوصیات بارز این آموزشگاه است علاقه مندان به یادگیری زبان آلمانی می توانند با خیال راحت برای کار و تحصیل در آلمان آمادگی های لازم را داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید: بهترین آموزشگاه زبان آلمانی
 

خودتان را با زبان آلمانی درگیر کنید
 

خودتان را با زبان آلمانی درگیر کنید
 

هرچه بیشتر ذهن خود را با زبان آلمانی درگیر کنید؛ در زمان کوتاهی می‌توانید شاهد پیشرفت سریع خود باشید. سعی کنید کارهای روزمره را، به زبان آلمانی برای خود بگویید. در ابتدا این کار تنها محدود به چند کلمه و فعل می‌شود؛ اما با گذر زمان می‌توانید جمله بسازید. چسباندن اسامی به آلمانی بر روی آن‌ها اشیاء نیز راه دیگری است که به شما در یادگیری این زبان یاری می‌رساند. بعد از گذشت چند ماه حتی می‌توانید زبان گوشی خود را به آلمانی تغییر دهید. روزانه حین کار کردن با گوشی خود، با پیام‌های مختلفی به زبان آلمانی مواجه می‌شوید. این موضوع در نهایت زبان آلمانی را به بخشی جدا نشدنی از زندگی شما تبدیل می‌کند.

 

از پکیج‌های آموزشی زبان آلمانی استفاده کنید
 

تمرین کردن راهی است که در مدت زمان کوتاهی مهارت شما را در زبان آلمانی افزایش می‌دهد. چرخه یادگیری شما نباید تنها محدود به کلاس‌های درس دو یا سه روز در هفته خلاصه شود. با خرید پکیج‌های آموزشی موسسه گات می‌توانید به منبع آموزشی جامعی دست یابید. تمرین و تکرار شما با داشتن پکیج‌های آموزشی به طور مستمر ادامه پیدا می‌کند.

موسسات آموزش زبان آلمانی

 

 

روش های کاربردی در یادگیری زبان آلمانی
 

زمانی که شروع به یادگیری زبان آلمانی می کنید در روزهای اول دانش و اطلاعاتتان بسیار پایین است به طوری که شاید به سختی بتوانید چند کلمه را زیر لب زمزمه کنید. کم کم شروع به یادگیری کلمات بیشتری می کنید از فیلم و فلش کارت ها استفاده می کنید، جملات و عبارات متنوع تری را می خوانید و بر روی مهارت شنیدن تمرکز بیشتری می کنید. 

به مرور زمان این احساس را دارید که در حال پیشرفت در یادگیری زبان آلمانی هستید‍! اما زمانی که با شخص بومی و یا فردی که کاملا به زبان آلمانی است صحبت می کنید خواهید دید که خیلی راه برای یادگیری کامل زبان آلمانی پیش رو دارید.

در این مقاله میخواهیم راه کارهایی را برای یادگیری زبان آلمانی به شما معرفی کنیم. امید است که بتوانید به راحتی زبان آلمانی را یاد بگیرید.

بیشتر بخوانید: بهترین روش آموزش زبان آلمانی 0 تا 100 رایگان

 

روش های کاربردی در یادگیری زبان آلمانی

 

 

برای یادگیری زبان آلمانی هدفی را مشخص کنید

 

یک چرای هدف دار برای یادگیری زبان آلمانی داشته باشید حتی پیش از این که تصمیم بگیرید از چه ابزاری برای یادگیری زبان آلمانی استفاده کنید! باید پیش خودتان تعیین کنید که چرا باید زبان آلمانی را یاد بگیرم؟یادگیری زبان انگلیسی برای افرادی که قصد یادگیری این زبان را دارند می تواند بسیار متفاوت باشد به عنوان مثال می تواند برای:

 

 

برای یادگیری زبان آلمانی هدف داشته باشید

 

حروف صدا دار و صامت را در زبان آلمانی بشناسید

 

حروف صدا دار و صامت در زبان آلمانی بسیار با زبان انگلیسی متفاوت است. در اولین مرحله شما باید صداها را یاد بگیرید تا بتوانید تلفظ صحیحی داشته باشید. این نکته را در نظر بگیرید که حروف صدا دار در مقایسه با صدای آن ها، زمانی که آن ها با حروف دیگر استفاده می شوند چگونه به تنهایی صدق می کنند.
در حروف صامت هم همین طور می باشد زمانی که در مکان های مختلف در یک کلمه استفاده می شوند می توانند بسیار متفاوت باشند یا زمانی که به عنوان حروف ربط استفاده می شوند این تغییرات را به خاطر بسپارید تا کلمات را صحیح تلفظ کنید.
لازم به ذکر است که زبان آلمانی دارای چند حروف اضافی است که در زبان انگلیسی وجود ندارد (Ä Ö Ü ß) اگر می خواهید زبان آلمانی را بیاموزید باید آن ها را یاد بگیرید و درک کنید همچنین نحوه تلفظ آن ها را هم بیاموزید.

بیشتر بخوانید: برای یادگیری زبان آلمانی از کجا شروع کنیم؟
 

حروف صدا دار و صامت را در زبان آلمانی بشناسید

 

 

با کلمات پرکابرد زبان آلمانی آشنا شوید

 

باید اساسی ترین و مهم ترین عبارات را یاد بگیرید تا اسم ها، صفت و فعل هایی را که مدتی بعد یاد می گیرید را بتوانید در چهارچوب شروع آن قرار بدهید. نکته مهم این است که قبل از سفر به آلمان و یا برای این که مکالمه ای با شخصی داشته باشید خوب است برخی از کلمات کاربردی را یاد بگیرید. برای شروع شما می تواند از کلمات منحصر به فرد مانند بله، خیر، لطفا، تشکر کردن و شمارش اعداد یادگیری را آغاز کنید. و ضمایر اولیه را مانند من ich ben، شما du biste، او sie ist را یاد بگیرید.

 

یادگیری اساسی ترین کلمات و کاربرد آن در زبان آلمانی

 

 

اصطلاحات رایج در زبان آلمانی را بشناسید
 

در این مرحله شما باید شروع به یادگیری ساخت جملات انگلیسی کنید که خیلی دشوار نیست چرا که زبان آلمانی در این زمینه شباهت بسیاری به زبان انگلیسی دارد. شما می توانید برای یادگیری اصطلاحات از آسان ها شروع کنید و در طی مدت زمانی که پیشرفت داشتید اصطلاحات پیچیده تر را یاد بگیرید. آلمانی ها درک بسیار بالایی به آنچه که شما خواهید گفت دارند حتی در زمانی که شما دستور زبان را هم اشتباه به کار ببرید بنابراین نگران نباشید و با خیال راحت زبان آلمانی را یاد بگیرید.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین آلمانی با اساتید حرفه‌ ای
 

ساخت جمله

 

 

در زبان آلمانی اسم ها را یاد بگیرید

 

یادگیری اسم ها می تواند شروع بسیار خوبی برای یاد گرفتن زبان دوم و زبان آلمانی باشد زمانی که شما شروع به آموزش کلمات می کنید اسم ها می توانند کمک بسیاری برای شما باشد. تلاش کنید با اسامی ضروری و کاربردی مانند انواع چیزها و افرادی که هروز آن ها را می بینید شروع کنید.

اسم مستعار طبق سیستم مورد نظر مانند موضوع و جنس تغییر می کند که بر اساس بسیاری از آن موارد متغیر است.

سطح دایره ی واژگان خود را در زبان آلمانی بالا ببرید و یاد بگیرید که چگونه این اسامی را تحت تاثیر قرار دهید. برای شروع می توانید از کلمات اشیاء، مکان های مهم شهر، افراد سرشناس و غیره استفاده کنید.

 

 

در زبان آلمانی اسم ها را یاد بگیرید

 


از آموختن افعال آلمانی و صرف آن‌ها در زمان‌های مختلف غافل نشوید
 

برای یادگیری زبان آلمانی نیاز به فعل های کلیدی دارید و افعال در این زبان متصل هستند. در حالی که شما سطح واژگان خود را بالا می برید باید سیستم های کنترلی پایه را هم آموزش ببینید. برای شروع یادگیری زبان آلمانی از پیچیده ترین فعل ها شروع کنید، افعالی مانند پریدن، متوقف کردن، افتادن، بودن، داشتن، گفتن و غیره. این موارد در ابتدا می تواند برای یادگیری شما بسیار مفید باشند و ساده تر از آن چه می گویند هستند در نتیجه آن ها را راحت تر از کلمات پیچیده یاد می گیرید.
 

نمایی از آلمان

 

 

در یادگیری زبان آلمانی کلمات و عبارات را بخوانید

 

زمانی که کلمات بسیاری را یاد گرفتید سعی کنید که آن ها را بخوانید، این روش به شما فرصت هایی را برای تمرین و همچنین پیدا کردن کلماتی را که نمی دانید ارائه می دهد. می توانید از کتاب های کودکان شروع کنید که موارد به کار رفته برای شما آسان تر باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین سایت های آموزش زبان آلمانی
 

در یادگیری زبان آلمانی کلمات و عبارات را بخوانید

 


برای یادگیری زبان آلمانی فیلم تماشا کنید
 

برای یادگیری زبان آلمانی فیلم تماشا کنید

 

فیلم با زیر نویس در یادگیری زبان آلمانی بسیار موثر است. در این روش شما از تماشای فیلم لذت می برید و همچنین کلمات و اصطلاحات جدید را یاد می گیرید، شما می توانید این کلمات را یادداشت کنید و پس از تماشای فیلم آن ها را مرور کنید که باعث می شود شما واژگان بسیاری را درک کنید. در زمان تماشای فیلم به نحوه تلفظ و ترجمه آن چه که بر روی صفحه نمایش نشان می دهد توجه بسیاری داشته باشید.

 

سوالات متداول
 

یادگیری زبان آلمانی

 

1.                       آموزش زبان آلمانی به چه کسانی توصیه می‌شود؟

در صورتی که قصد مهاجرت کاری یا تحصیلی به کشور آلمان را داشته باشید؛ یادگیری این زبان به شما توصیه می‌شود. برای سفر‌های توریستی و تفریحی به این کشور نیز آموختن زبان آلمانی کاربرد زیادی دارد.

2.                       ویژگی‌های برجسته موسسات برتر آموزش زبان آلمانی چیست؟

میزان حرفه‌ای بودن اساتید و نحوه تدریس آن‌ها کیفیت یک آموزشگاه زبان را مشخص می‌کند. شما حین بررسی آموزشگاه‌های مختلف آموزش زبان آلمانی باید منابع و شیوه تدریس اساتید مجموعه آموزشی را در نظر بگیرید.

3.                       چرا مشخص کردن هدف یادگیری زبان آلمانی مهم است؟

افراد به منظور رسیدن به هدف‌های مختلفی زبان آلمانی را می‌آموزند. شما با مشخص کردن هدف خود در ابتدای مسیر می‌توانید در مسیر یادگیری با گام‌های استوار قدم بردارید. داشتن هدف به شما کمک می‌کند تا انتخاب‌های هوشمندانه‌ای در برگزیدن منابع و ابزار‌های یادگیری داشته باشید.

4.                       یادگیری اسامی آلمانی چه کمکی به موفقیت یک زبان آموز می‌کند؟

شما با یادگیری اسامی و گسترش دادن دامنه لغات خود می‌توانید مسیر یادگیری خود را هموار‌تر کنید. با آموختن اسامی آلمانی در موضوعات مختلف می‌توانید به موزیک‌های آلمانی نیز گوش دهید و اخبار ببینید.


ارسال دیدگاه :


شعبات گات در سراسر ایران

پشتیبانی در واتساپ