زبان آلمانی چند سطح دارد؟

مرکز زبان آلمانی گات

سطوح یادگیری زبان آلمانی که به آن CEFR می گویند یک چهارچوب استاندارد اروپایی برای سنجش توانایی های یک فرد در مهارت های زبان می باشد. جالب است بدانید که امروزه این استاندارد هم در اروپا و هم در سطح بین المللی پذیرفته می شود. این چهارچوب مقیاس زبان را نیز با مقیاس A1 برای مبتدیان تا C2 برای تسلط کامل به زبان دسته بندی شده است.
نحوه کار CEFR به این صورت است که به عنوان شیوه ای برای سنجش و ارزیابی مهارت های افراد طبقه بندی شده است که در سال 1989 معرفی گردیده است و از آن زمان به بعد به عنوان درجه بندی تسلط افراد به زبان در تمام دنیا اجرا می شود.

 

 

زبان آلمانی چند سطح دارد؟
 

بیشتر بخوانید: بهترین آموزشگاه زبان آلمانی

 

 

زبان آموزان پس از گذراندن این سطح می توانند عبارات روزمره و اساسی را درک کنند و نیز آن ها را به کار ببرند. در این سطح می توانند بیوگرافی خود را به طور کامل برای دیگران بیان کنند و در رابطه با جزئیات شخصی و محل زندگی خود صحبت کنند. در پایان این سطح زبان آموزان می توانند ارتباط ساده و کاربردی با دیگران داشته باشند البته در صورتی که طرف مقابل آهسته و شمرده صحبت کند و بتواند به زبان آموز کمک کند.

زبان آموز سطح A1 می تواند با دایره واژگان خود، جملاتی ساده بسازد. این جمله سازی ها اغلب مربوط به مسائل عادی زندگی روزمره افراد می شود. افراد با داشتن مدرک زبان آلمانی سطح A1 می توانند در سفر های تفریحی خود بدون کمک مترجم در کشور آلمان به گشت و گذار بپردازند.

اطلاعات مورد نیاز درباره سطوح زبان آلمانی به صورت فایل صوتی

 

 

اطلاعات مورد نیاز در خصوص سطح های مختلف زبان آلمانی به صورت ویدئویی

 

 

 

 

 

 

سطح A1 مبتدی برای زبان آلمانی

 

با ورود زبان آموزان به سطح A2 به طور واضحی دایره لغات آن ها گسترش می یابد. این موضوع کمک می کند تا جمله سازی پیشرفته تری داشته باشند و در مورد موضوعات مختلف بتوانند اظهار نظر کنند. در پایان این دوره زبان آموزان می توانند جملات و عبارات پر کاربرد را مانند اطلاعات اولیه ی شخصی و خانوادگی، خرید کردن، رستوران رفتن، جغرافیای محل، آدرس دادن را یاد بگیرند. آن ها می توانند در مکالمات ساده ای که درباره موضوعات آشنا و روزمره هستند شرکت کنند. در پایان این سطح می توانند پیش زمینه ای از زندگی محیط اطراف و نیازهای خود را به زبان ساده توضیح بدهند و به راحتی در مورد آن ها صحبت کنند.

 

سطح A2 یادگیری پایه زبان آلمانی

 

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین آلمانی با اساتید حرفه‌ ای

 

 

زبان آموزان با گذراندن این سطح  قادر می شوند که از جملات پیچیده تری استفاده کنند. این پیشرفت خود را در حوزه دستور زبان و لغات به خوبی نشان می دهد. نوشتن متن های طولانی و انشا در سطح B1 برای زبان آموزان آسان تر می شود. برقراری ارتباط با افراد به زبان آلمانی بیش از پیش برای این افراد رخ   می دهد و مکالمات طولانی تری شکل می گیرد. زبان آموزان بعد از پایان این سطح قادر هستند که در آزمون زبان آلمانی Zertifikat Deutsch  شرکت کنند. 

 

سطوح یادگیری زبان آلمانی

 

 

 

با ورود به این سطح، زبان آموز توانایی لازم برای خواندن و درک متن های تخصصی را نیز کسب می کند. با گسترش دایره لغات، افراد می توانند به راحتی و در زمان کوتاهی متن های تخصصی و طولانی را بخوانند. پیشرفت در زمینه مکالمه نیز در سطح B2 چشم گیر است. زبان آموزان می توانند روان و سلیس به زبان آلمانی صحبت کنند. با کمی تمرین و اصلاح تلفظ، مکالمه زبان آموزان سطح B2 مشابه با افراد بومی آلمانی می شود. زبان آموزان بعد از اتمام این دوره قادر به  شرکت در آزمون های ZDF و ZMP هستند و می توانند مدرک زبان آلمانی دریافت کنند.

 

مکالمه زبان آلمانی
 


بیشتر بخوانید: برای یادگیری زبان آلمانی از کجا شروع کنیم؟
 

 

 

با گذراندن سطح C1 افراد به مهارت بالایی در زبان آلمانی دست می یابند. بدون نیاز به آمادگی قبلی می توانند در موقعیت های مختلف به خوبی به زبان آلمانی صحبت کنند. در جلسات نیز می توانند بدون نیاز به جست و جوی معنی واژگان، سخنرانی به زبان آلمانی داشته باشند. بعد از اتمام این دوره فرد قادر است که مدرک زبان آلمانی سطح ZMP را دریافت کند. 
 

سطح c1 زبان آلمانی
 

 

سطح C2 به عنوان بالاترین مقطع آموزشی زبان آلمانی شناخته می شود. با گذراندن این دوره فرد قادر است به راحتی در جلسات و دورهمی های آلمانی حضور پیدا کند. گوش دادن به اخبار و حتی خلاصه کردن متن های طولانی در چند جمله به راحتی برای این افراد صورت می گیرد. در پایان سطح C2 افراد می توانند برای دریافت مدرک آلمانی خود، در آزمون های DSH، GDS، KDS شرکت کنند.

 

آزمون زبان آلمانی
 

بیشتر بخوانید: بهترین آموزشگاه زبان آلمانی برای کودکان

 

آمادگی آزمون برای سطح های زبان آلمانی
 

آمادگی آزمون برای سطح های زبان آلمانی

 

برای مهاجرت کاری و تحصیلی به کشور آلمان، تسلط داشتن به زبان رسمی این کشور یکی از شروط اصلی است. زبان آموزان می توانند از منابع مختلفی برای ارتقا مهارت خود در زبان آلمانی استفاده کنند. موسسه گات با سابقه ای طولانی در زمینه پرورش زبان آموزان، اقدام به برگزاری کلاس های آنلاین زبان آلمانی می کنند. این موضوع سبب شده که افراد از سرتاسر کشور بتوانند به کلاس های آموزشی با مدرسین حرفه ای دسترسی پیدا کنند. پکیج های آموزشی موسسه گات نیز برای تمرین بیشتر در منزل نیز انتخاب مناسبی هستند.

 

سوالات متداول


1- چه زمانی زبان آموز قادر است در آزمون ZD شرکت کند؟
 

زبان آموز بعد از گذراندن دوره های B1 یا B2 قادر است مدرک زبانی خود را با شرکت در آزمون ZD دریافت کند.


2- چه زمانی فرد می تواند به مانند افراد بومی به زبان آلمانی صحبت کند؟
 

دستیابی به مهارت بالا در مکالمه تا حد زیادی به تلاش های فرد بستگی دارد. در کل می توان گفت فرد با گذراندن سطح B2 می تواند مشابه با افراد بومی آلمانی صحبت کند.


3- از چه منابعی برای گذراندن سطوح مختلف زبان آلمانی می توان استفاده کرد؟
 

برای گذراندن سطح های مختلف زبان آلمانی محدودیتی در منابع وجود ندارد. شرکت در کلاس های آنلاین موسسه گات راهی است که افراد را در مدت زمان کوتاه به مهارت بالایی در زبان آلمانی می رساند.


ارسال دیدگاه :


شعبات گات در سراسر ایران

پشتیبانی در واتساپ