نحوه ساخت فلش کارت های زبان آلمانی | جرمن گات

مرکز زبان آلمانی گات

استفاده از فلش کارت ها، یکی از روش هایی است که هیچوقت قدیمی نمی شود. در واقع دیدن تصویر و کلمه باعث می شود که راحت تر به خاطر بسپارید. فلش کارت ها در هر زبانی کاربردی هستند. در ادامه با نحوه ی ساخت این کارت ها برای زبان آلمانی آشنا می شویم. 

 

 

 

نحوه ساخت فلش کارت های زبان آلمانی

 

ابزار و وسایل بسیاری وجود دارد که جایگاه خاصی در آموزش دارند و با هر پیشرفت و تکنولوژی نمی شود جایگاه آنها را متزلزل کرد. فلش کارت ها از جمله این ابزارها هستند که در دهه های مختلف همچنان جایگاه قدرتمند خود را در مقام یادگیری حفظ کرده اند. استفاده از فلش کارت ها در یادگیری زبان آلمانی مزایای زیادی دارد. از جمله این مزایا می توان به این نکته مهم اشاره کرد که فلش کارت ها به یادگیری تصویری و حافظه تصویری کمک زیادی می کنند. این موضوع سبب یادگیری عمیق تر شده و باعث می شود مطالب به حافظه بلند مدت انتقال یابند. ترفند های زیادی برای ساخت فلش کارت ها وجود دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

 

1- استفاده از فلش کارت های رنگی یا خودکارهای رنگی برای به خاطر سپردن آسان تر

 

2- جمع اسامی و اشکال بی قاعده افعال

 

3- نوشتن حروف به صورت بزرگ

 

 

مقاله پیشنهادی: دوست دارم به آلمانی

 

نحوه ساخت فلش کارت های زبان آلمانی

 

 

1- استفاده از فلش کارت های رنگی و متنوع  

 

آماده سازی و ساختن فلش کارت ها هم یک کار هنری به حساب می آید که هر زبان آموزی می تواند روش خاص خود را داشته باشد. به طور مثال یک زبان آموز می تواند کارت هایی از کاغذ یا مقوای رنگی آماده کند. هر گرامر، دستور زبان و قاعده خاصی را روی یک رنگ اجراء کند یا از خودکار رنگی برای این کار استفاده کند.

قواعد و دستور زبان آلمانی با زبان های دیگر تفاوت دارد. اسامی آلمانی سه جنسیت مونث، مذکر، خنثی دارد یا افعال چندین زمان و حالت مختلف دارند. زبان آموز آلمانی می تواند به سلیقه خود برای هر جنسیت از یک رنگ استفاده کند. برای کلمات غیر اسمی (افعال، صفت ها، ضمایر، حروف ربط و حروف اضافی و غیره) رنگی دیگر به کار گیرد.

اگر خواستید از فلش کارت های مقرون به صرفه استفاده کنید می توانید چند خودکار رنگی تهیه کنید. با کمک خودکارهای رنگی می توانید فلش کارت هایی متنوع درست کنید. استفاده از خودکارهای رنگی نیز می توانند به یادگیری آسان تر و به خاطر سپردن زبان آلمانی کمک به سزایی داشته باشند.

 

 

به گفته وب سایت چرب زبان ساختن باحوصله و دقیق فلش کارت ها جزئی از مراحل یادگیری لغات به حساب می آید و ترفند های خاص خودش را دارد.

 

 

2-  جمع اسامی بی قاعده در فلش کارت  

 

موقع آماده سازی کارت ها توجه داشته باشید که شکل اصلی اسامی را با حروف مخصوص آن بنویسید و شکل جمع هر اسم را با حرف تعریفش زیر شکل اصلی اسم وارد کنید. برای افعال نیز می توانید همین کار را انجام دهید. برای مثال در زیر افعال شکل بی قاعده اش را بنویسید یا در حالت گذشته ساده یا حال کامل آن را با خط ریزتر بنویسد که قابل تفکیک باشد.

 

 

3- حروف را بزرگ در فلش کارت بنویسید!  

 

بعضی از زبان آموزان هستند که وقت زیادی را برای ساخت و آماده سازی فلش کارت صرف نمی کنند و سعی می کنند با نوشتن کارت ها با خط درشت بسنده کنند. در صورتی که تفکیک و جداسازی درست و تهیه فلش کارت مناسب می تواند تاثیر مثبتی در یادگیری داشته باشد. چون در فرایند آماده سازی کارت ها هم می توان بسیاری از مطالب را یاد گرفت و در کار یادگیری پیشرفت کرد.

 

 

مقاله پیشنهادی: چگونه زبان آلمانی را یاد بگیریم؟

 

 

استفاده از فلش کارت های رنگی و متنوع

 

در زبان آلمانی اسامی دارای جنسیت هستند و چند شکل جمع دارند؛ به صورتی که باید مذکر، مؤنث ، خنثی یا جمع بودن هر اسم یا فعل در آلمانی را حفظ کنید. برای اینکه بیشتر به یادتان بماند، بهتر است برای هر جنسیت یک رنگ در نظر بگیرید و کلماتی را که غیر اسم هستند مثل (افعال، صفت ها، حروف اضافه، حروف ربط و غیره) با یک رنگ دیگر بنویسید. فرقی نمی کند که چه رنگی را در نظر می گیرید؛ اما همیشه از همان رنگ استفاده کنید. 

بهتر است که از همان رنگ هم برای ضمیر همان اسم ها استفاده کنید. مثلا “er” کلمه he انگلیسی یا “او” مذکر است. به همین دلیل آن را روی همان کارت رنگی که برای اسامی مذکر استفاده می کنید، بنویسید. برای ضمایری مثل “du” که لزوما به جنسیت خاصی اشاره نمی کند، فقط از رنگی استفاده کنید که برای کلمات غیر اسمی انتخاب کرده اید.

نکته: اگر از فلش کارت های سفید برای کلمات غیر اسمی استفاده می کنید، می توانید کاغذِ آن ها را با قیمت کم تر و یا به صورت عمده خریداری کنید.

 

 

استفاده از فلش کارت های رنگی و متنوع


 

جمع اسامی اشکال بی قاعده در فلش کارت

 

جمع اسامی را با حرف تعریف آن زیر شکل اصلی اسم بنویسید. شکل اصلی را هم حرف تعریف مخصوصش (der، die یاdas ) یادداشت کنید. زیر فعل، حالت بی قاعده ی آن را بنویسید و اگر آن فعل در زمان حال تغییر ریشه داد، شکل  “er, sie, es”  و در صورتی مه در زمان گذشته ساده بود یا حال کامل به صورت بی قاعده است. این فرم ها را کوچک تر از فرم اصلی یادداشت کنید؛ البته آنقدر کوچک نباشد که دیده نشود. 

 


حروف را بزرگ در فلش کارت بنویسید

 

برای تهیه ی فلش کارت عجله نکنید. در واقع هر چه فلش کارت های دقیق تری درست کرده باشید، بیشتر هم برایتان کاربرد دارد. در حین ساختن آن ها هم بسیاری از لغات را یاد می گیرید. 

 

 

مقاله پیشنهادی: بهترین سایت های آموزش زبان آلمانی

 

 

 

حروف را بزرگ در فلش کارت بنویسید


 

طریقه مطالعه با فلش کارت ها

 

پس از این که هر زبان آموز هنرمندی فلش کارت ها را  با ترفندهای خاص خود آماده کرد نوبت به روش یادگیری و مطالعه آن ها می رسد که در ادامه توضیح می دهیم.

 

1- از آلمانی به فارسی شروع کنید.

2- به کلمه آلمانی دقت کنید.

3- کلمه آلمانی را با صدای بلند بخوانید و این کار را به دفعات زیاد تکرار کنید.

4- به معادل فارسی کلمه آلمانی فکر کنید.

5- کلمه فارسی را با صدای بلند تکرار کنید.

6- دقت کنید که کلمه در طرف دیگر کاغذ درست است یا خیر.

7- اگر کلمه ای شکل جمع داشته باشد یا فرم بی قاعده داشته باشد آن ها را با صدای بلند به همین صورت که روی کارت نوشته شده تلفظ کنید.

8- سعی کنید دو طرف کارت را چند بار بخوانید و به شکل کلمات دقت کنید تا افعال بی قاعده را درست یاد بگیرید.

9- برای راحت و آسان شدن کار این عمل را چندین بار تکرار کنید.

10- در آخر فارسی به آلمانی را هم به همین منوال تکرار کنید.

 

 

نحوه ساخت فلش کارت های زبان آلمانی

 

 

دلیل استفاده از فلش کارت های رنگی

 

رنگ ها در زندگی ما نقش مهمی را ایفا می کنند. استفاده از فلش کارت های رنگی باعث می شود که مطالبی که از این طریق یاد گرفتیم بیشتر در حافظه ما باقی بماند. به طوریکه با استفاده از هر رنگ در زندگی روزمره به کلمه هم رنگ آن فکر می کنیم. به این طریق مطالب راحت تر در ذهن ما نقش می ببندد و یادگیری آسان تر می شود.

 

 

 

 


ارسال دیدگاه :


شعبات گات در سراسر ایران

پست های اخیر

پشتیبانی در واتساپ